Lopen is voor kinderen en ouderen met cerebrale parese (CP) anders dan voor mensen zonder CP. Het is moeilijker om te lopen en is hierdoor vaak ook vermoeiender. Toch is het heel goed om wel te lopen als dat mogelijk is. Door te bewegen gaat de conditie vooruit en het kan ook goed zijn voor het cognitief functioneren. Daarmee bedoelen we bijvoorbeeld de snelheid waarmee je informatie verwerkt, hoe goed je prikkels kunt onderdrukken of hoe goed je je aandacht bij iets kunt houden.
Voor kinderen en ouderen zonder CP is al redelijk wat onderzoek gedaan naar het onmiddellijke effect van bewegen op deze cognitieve functies. Voor kinderen en ouderen met CP is hier nog niet zoveel onderzoek naar gedaan. Daarom willen wij gaan onderzoeken hoe dit werkt bij kinderen en ouderen met CP.
Daarnaast willen we weten of lopen op de maat van de muziek het gemakkelijker en minder vermoeiend maakt om te lopen. Daarvoor willen we drie groepen met elkaar vergelijken. Kinderen en ouderen die een tijdje lopen zonder muziek, kinderen en ouderen die lopen met muziek en kinderen en ouderen die niet lopen.